Waarom dit forum

Het hoe en waarom van dit forum.
Plaats reactie
toon
Site Admin
Berichten: 65
Lid geworden op: 22-01-2012 18:53

Waarom dit forum

Bericht door toon » 22-01-2012 19:24

Eigenlijk ben ik dit forum bovenal begonnen om meer van het spel te weten te komen.
Via een ander forum waar ik regelmatig (lees:vaak) kom werd ik op dit spel attent gemaakt en daarmee begon de zoektocht.
De combinatie van spel, vaardigheid en taktiek spreekte me erg aan.
Ook het gemeenschappelijke element, samen spelen, vind ik erg aantrekkelijk. Er wordt al door zovelen in hun eentje achter een computer gezeten. Daar is op zich niets mis mee, maar het zal voor mij het plezier van samen spelen niet vervangen. Daarbij is winnen, hoewel natuurlijk wel do opzet, ondergeschikt aan het plezier.

In het verleden schijnt er ooit een Nederlandse Carrom Federatie te zijn geweest, maar daar is niets meer van terug te vinden.

Ik ben dus gaan zoeken bij diverse Engelse en Duitse websites over Carrom, maar een Nederlandse bron van informatie is moeilijk te vinden.
Ik vind wel een site van VitaCarrom.nl maar als ik zo hun facebook bijdragen bekijk, dan is de laatste van een paar jaar geleden.

Ik hoop door dit forum meer kennis van Carrom op te doen en te verspreiden over dit boeiende spel.

Daar er ooit een ruim aantal Carromspelers zijn geweest in Nederland, hoop ik dat een aantal, liefst allemaal natuurlijk, de weg naar dit forum vinden om te kijken of we het spel nieuw leven in kunnen blazen.

Carrom leent zich enorm goed voor gezamenlijkheid en competitie in gezelligheid. Het lijkt me daarom leuk om een zo groot aantal spelers te verzamelen.

Plaats reactie