ODM Toernooi in Witten Duitsland

Waar kun je spelen.
Locaties om te spelen en elkaar te ontmoeten.
Plaats reactie
toon
Site Admin
Berichten: 65
Lid geworden op: 22-01-2012 18:53

ODM Toernooi in Witten Duitsland

Bericht door toon » 12-03-2012 09:29

Zaterdag is het dan zover.
Ik vertrek al heel vroeg richting Witten (vlak bij Dortmund) voor de eerste Offene Deutsche Meisterschaften.
Niet dat er als iets Meesterschappelijks is aan mijn spel, maar het lijkt me geweldig erbij te zijn.
Op uitnodiging van Peter Böker kom ik graag kijken en (in de marge) meedoen.
Het lijkt me geweldig om van zulke goede spelers te leren, gecombineerd met een dagje uit met aardige mensen in het vooruitzicht rij ik graag dat stuk.

Ik heb er enorm veel zin in.

Het zou leuk zijn als er meerdere mensen uit Nederland of Belgie zouden komen.

Glen MacCarrom
Striker
Berichten: 24
Lid geworden op: 22-01-2012 20:46

Bericht door Glen MacCarrom » 19-03-2012 21:03

Hey Toon,

Razend nieuwsgierig ben ik. Hoe was het daar?
Freedom and whisky gang thegither (Robert Burns)

toon
Site Admin
Berichten: 65
Lid geworden op: 22-01-2012 18:53

Bericht door toon » 19-03-2012 21:42

He Paul,

het was echt een superdag.
Vroeg uit de veren, want ik wilde om plm. 10.00 uur in Witten zijn. Een rit van plm. 3 uur.
Bij aankomst na een kort praatje, had ik me ingeschreven als deelnemer.
Mijn komst had zich al voorruitgesproken (Ach so, du bist der Holländer?... etc).
Mijn idee om alleen te kijken en misschien een potje mee te doen pakte wat anders uit.
Het toernooi bestond uit 7 rondes van een uur (of 8 borden, of 25 punten).
Gezien mijn kwaliteiten was het meestal de tijd de het einde bracht.
De eerste ronde ging vrij slecht. Toch wel een beetje zenuwachtig tussen al die mensen (er waren 54 deelnemers) die allen al jaren spelen.
Ik speelde tregen iemand die ergens in de hogere middenmoot speelt (nu in ieder gavel (na een lange pauze), vroeger is hij meermalen duits kampioen geweest).
Uiteraard heb ik alle borden verloren, maar het was wel gezellig.
Daarna een korte pauze. Kopje koffie en een pijpje Winslow #1.
Daarna een volgende ronde. Hier heb ik één bord gewonnen, wat mij vervulde met enorme trots.
Z ging dit door en ik heb in totaal in de voilgende paar ronden zeker 5/6 keer een bord gewonnen.
Door de urenlage concentratie was ik wel erg vermoeid geraakt (ik heb nog nooit zo lang aan één stuk Carrom gespeeld), dus ronde 5 en 6 was ronduit knudde.
Maar, oh gloeiende trots, de 7e en laatste ronde heb ik de hele ronde gewonnen.
Dit gaf mij toch maar mooi de 53e plaats, van de 54 :shock:
Ik vond dat een prima resultaat. (Op het hoogste punt, na de 3e ronde stond ik zelfs even 49e)
Ik ging erheen met het idee om lekker te kijken en in de marge af en toe een spel te spelen.
De volledige deelname was echter enorm de moeite waard.
De hoeveelhied training was geweldi, samen met de hartelijke contacten van de spelers daar.
Veel uitnodigingen gekregen voor de volgende ODM toernooien en de Eurocup, etc.
Het was een heel gezellige en hartelijke groep, bestaand vooral uit mannen, maar met een flink aandel indiërs /pakistanen/srilankanen.

Er was vollop koffie, thee, fris en eten tussendoor, dus het was goed vol te houden.
Na het tournooi helpen afbreken en pruimen en om plm. 22.15 uur stapte ik in de auto om terug te rijden. Tegen die tijd had ik wel het gevoel dat ik langzamerhand duits praate alsof ik al drie dagen dronken was. (dat was natuurlijk niet zo, maar de vermoeidheid maakte de zinnen erg lastig op een gegeven moment.)

Kortom, ik kan het iedereen aanraden om te gaan en mee te doen.
ALs het ook maar enigszins te redden is, dan ga ik volgend tournooi zeker weer. Het volgende tournooi is op 2 juni in Keulen.
Het zou natuurlijk geweldig zijn als we een grotere afvaardiging uit Nederland kunnen vormen.

Het was echt een topdag en het plezier in het spel is door de grote gezamenlijkheid alleen maar toegenomen. Het was een mooie combinatie van heel serieus spelen (het was tenslotte het eerste van de vier officiele toernooien voor de ranglijst) en gezelligheid. De lol en de hartelijkheid onderling waren hartverwarmend.

Ik hou nu op, want de rush zit er nog steeds in, en ik kan in enthousiasme wel door blijven ratelen.

Ik hoop snel een paar foto's te kunnen plaatsen. Er zijn er veel gemaakt, dus ik hoop er wat te krijgen.

Glen MacCarrom
Striker
Berichten: 24
Lid geworden op: 22-01-2012 20:46

Bericht door Glen MacCarrom » 19-03-2012 21:54

Heel leuk om te lezen, Toon. Het leest als een geweldige ervaring. En vermoeiend. Nooit over nagedacht dat een hele dag concentreren op "een spelletje" zo'n zware tol eist.

Complimenten voor je lef om gewoon mee te doen. En natuurlijk gefeliciteerd met de gewonnen ronden. Dat lukt mij momenteel alleen maar tegen "mevrouw MacCarom", hier thuis dus. :wink:

Een leerzame ervaring die je vast een voorsprong heeft gegeven in je vorderingen.
Freedom and whisky gang thegither (Robert Burns)

toon
Site Admin
Berichten: 65
Lid geworden op: 22-01-2012 18:53

Bericht door toon » 19-03-2012 21:57

Zeker een geweldige ervaring.
7 x een heel uur je erop concentreren was zeker vermoeiend.

Gelukkig waren er meer mensen die niet zo heel geweldig speelden.
(Wel even wennen dat alles volledig via alle strenge regels gespeeld werd. Thuis smokkel ik nog wel eens :-D)

Zou leuk zijn als je ook een mee ging.
Anders moeten we toch kijken of we binnenkort eens ergens een mini-meeting-tournooi kunnen houden.

Pieter
carromman
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-02-2012 19:32

Bericht door Pieter » 22-03-2012 14:03

Mooi verslag, ik was graag meegegaan maar het ging helaas niet.

Wellicht in Keulen!

toon
Site Admin
Berichten: 65
Lid geworden op: 22-01-2012 18:53

Bericht door toon » 23-03-2012 08:32

Zou heel leuk zijn, Pieter.

Reken maar dat het echt de moeite waard is.

Plaats reactie